Vietcong2
   >> Engine
Nové technologie

Fyzika
Není to sice úplná novinka, ale přece jenom je nový engine zvaný PteroEngineIII, použitý ve Vietcongu 2, více vymakanější a propracovanější. Dokonale pokročilá fyzika pak patří za zásluhu Marok Enginu, i když sice není aplikována na všech předmětech ve hře. Ale když už někde je, tak to stojí za to. Asi nejlepší příklad jsou pneumatiky, které můžete rozkutálet úplně jako v reálu.

Normal mapy
Normal mapy jsou ve VC2 použity pouze na tvářích a rukou postav. Jedná se o to, jak zvětšit počet polygonů. Například jednu postavičku máte složenou z tisíce polygonů, ale vy chcete, aby se pod světlem chovala, jako by měla polygonů milión. Vezmete tedy ten tisícový model, vygenerujete z něj něco na způsob druhé textury, která určuje, jakým způsobem reagovat na nasvícení, a tutu texturu "přilepíte" na onen jednodušší model. Tohle se dělá hlavně kvůli nárokům na grafickou kartu, ta si totiž lépe poradí s jednoduchým modelem a dvěma texturami než s prácí se složitějším modelem.

Specular mapy
Specular mapa určuje jak by se ve hře mělo odrážet světlo od různých povrchů. Odraz světla od kovu je úplně jiný než od mokého asfaltu. Díky tomuto bude druhý díl Vietcongu ještě více realističtější.


 Zdroj o nových technologiích: Level